Vrij

9 juli 2014 - Nairobi, Kenia

Hallo allemaal,

Even een kort berichtje, inmiddels ben ik weer in Kenia, ja, we vliegen wat heen en weer hier kun je wel zeggen, ik heb nog nooit zo vaak achter elkaar gevlogen als de afgelopen 2 maanden.

Nu verlof tot 22 juli, heerlijk!

M’n 1e rotatie, zoals dat heet, is best wel hectisch en druk geweest, als je er zo midden in zit merk je dat niet zo, maar nu ik vrij heb en terugkijk op de afgelopen weken lijkt het of ik hier al een half jaar ben, zoveel nieuwe indrukken en ervaringen.

Inwerken, mazelen vacinaties gedaan, onrust, naar Juba, in choleracentrum gewerkt, weer terug naar Renk, verder met inwerken, veel nieuwe mensen leren kennen, richtlijnen, protocollen, de warmte, de kampen, de klinieken, een bevalling meegemaakt etc. etc. Het zit allemaal in m’n hoofd en gaat een plekje krijgen.

Nu ik hier in Nairobi ben merk ik dat het toch wel fijn is om even wat meer in de bewoonde wereld te zijn en gewoon een eind te kunnen lopen, veel groen en kleuren te zien en even te doen waar je zin in hebt. De temperatuur is hier heerlijk, zoals een zomer in Nederland ( het is hier winter zeggen ze ???)

Vrijdag hoop ik naar de kust van Kenia te vliegen, naar Malindi. Een weekje aan het strand geboekt in een guesthouse. Op de site ziet het er goed uit, ik kreeg het adres van een collega.

Ik ben benieuwd en ga er even lekker van genieten.

Iedereen de hartelijke groeten en een fijne vakantie voor degenen die al vakantie hebben.

Salamu!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Helga de Jong:
    9 juli 2014
    Hele fijne vakantie en geniet ervan . Je hebt het echt verdiend! Lekker zo aan zee. Je hebt dan alle rust om overall over na te denken.
    Hier alles goed. Zijn van de zomer thuis. Sail Harlingen was prachtig. Iedereen heeft er reuze van genoten. Veel liefs Helga
  2. Elly:
    9 juli 2014
    Heel fijne vakantie! Je hebt het verdiend.
    Intussen gaan wij vanavond duimen dat Nederland de halve finale wint en dan het weekend winnaar wordt.! Maar ja, als je alles in perspectief plaatst, waar hebben we het dan over. Maar goed, juist genieten van dingen maakt dat je op momenten van tegenslag dat kunt hebben. Met Nieske gaat alles heel goed! De vacht groeit al prima dicht. Lief en aanhankelijk beessie.
    Nogmaals: fijne vakantie!!!!! Groetjes van ons allemaal.
  3. A.Terpstra:
    9 juli 2014
    Wens je een fijne week en rust maar even lekker uit.

Groetjes,
    Annie
  4. Annelies dijk:
    9 juli 2014
    Geniet van je vrije week aan zee. Lekker je hoofd leeg maken.
  5. Marian:
    9 juli 2014
    lieve Mirjam heerlijk genieten en uitrusten voor de volgende periode.

liefs Marian
  6. Dieuwer Blom:
    9 juli 2014
    Hoi Mirjam. In Malindi Breeze Point hotel hebben ze heerlijk Italiaans eten en nog heerlijker mangojuice en passion. Er is ook een zwembad. Mocht je er komen, groet de dames serveersters van baba en mama Rose. En veel plezier in de tuk tuk. Groet, Dieuwer.
  7. Wiemie:
    10 juli 2014
    Hoi Mirjam
    Allemaal best heftig als ik het zo lees
    Dus nu maar even lekker genieten
    Heb je wel verdiend
    Lieve groeten van Wiemie
  8. Ronald en Wies:
    10 juli 2014
    Lieve Mirjam,
    Morgen naar Malindi, heerlijk genieten van de rust, strand zee, zwembad en lekker eten. Geniet ervan. Een voorspoedige vlucht zonder vertragingen.
    Liefs Ronald en Wies
  9. Berdine:
    11 juli 2014
    Vooral ook lekker zwemmen, he!
    Denk aan je.
    Lieve groet,
    Berdine
  10. Anja:
    11 juli 2014
    een welverdiende vakantie, even tot rust komen. Het is je van harte gegund. Lekker van genieten!
  11. Nelly:
    17 juli 2014
    Hallo Mirjam, een heel fijne vakantie gewenst! Je beleeft erg veel en je schrijft er mooi over. Zo beleven wij het ook een beetje mee. Jij nog lekker genieten!
  12. Janke:
    25 juli 2014
    Lieve Mirjam, was je vakantie lekker? Ik hoop het voor je en dat je met volle energie weer verder kunt. Wat een belevenissen zeg,enorm! Doutsen is nu in Nederland, ze zou zaterdag terug naar Liberia maar in haar dorp zijn nu 4 mensen overleden door ebola. Ze blijft dus nog paar weken in nederland. Wij gaan straks met vakantie, kan ze mooi in ons huis verblijven. En ik heb een andere baan, kan ik je ook nog gewoon mailen?
    Lieve groet Janke
  13. Frans en Joke:
    26 juli 2014
    Hoi Mirjam,
    Na een welverdiende vakantie dus weer aan de slag.
    We hopen dat je in de vakantie weer nieuwe energie gekregen hebt om de uitdaging weer ten volle aan te kunnen.
    We wensen je alle goeds toe en tot horens.
    Hier in Harlingen alles goed.
    Lieve groet, Joke en Frans