Wadlopen voor Medair

24 juli 2017 - Harlingen, Nederland

Hallo allemaal,

Ik ben nu dik 5 weken weer terug in Harlingen en inmiddels ben ik al weer redelijk geland en zijn er weer nieuwe plannen gemaakt.

Ik wil graag iets onder de aandacht brengen en maak hiervoor nog maar even gebruik van alle contacten die ik via deze reislogger heb opgedaan.

In 2015 deed ik ook mee met de ’Niet voor Watjes’ wadlooptocht van Medair, we hebben toen 20 kilometer gelopen en konden bij aankomst inderdaad zeggen dat we geen Watjes waren!

Zie ook: http://zuidsoedan.reislogger.nl/prachtige-wadlooptocht.148850

We lopen dit jaar 16 kilometer; waarvan 12 kilometer van Brakzand naar Schiermonnikoog. Vanaf  Lauwersoog gaan we met een schip die ons in 20 minuten naar de juiste zandbank brengt. Hierna zullen we ongeveer 4 uur wandelen over een uniek deel van de Waddenzee.

Deze dag denken we speciaal aan alle mensen in de wereld die lange afstanden moeten afleggen over vaak moeilijk begaanbare wegen om een veilige plek te vinden om te kunnen (over)leven, maar ook aan onze Medair medewerkers die ver gaan om levens te redden!

Natuurlijk gaan mijn gedachten dan vooral uit naar Zuid Soedan, waar we in het regenseizoen ook vergelijkbare taferelen hebben met een wadlooptocht, de blubber door, alleen is het daar niet een georganiseerde tocht en houdt het niet op na een paar uurtjes wandelen met aansluitend een maaltijd.

Ik heb me weer aangemeld voor deze tocht die op 2 september gehouden gaat worden en heb sponsors nodig, als deelnemer betaal je zelf de kosten voor de tocht dus alles wat door sponsors wordt gedoneerd gaat rechtstreeks naar Medair.

Voor wie mij wil sponsoren dit kan via de volgende link:    http://www.pifworld.com/nl/fundraisers/HYmSiBv3ogI/mirjam-oving/about

Je klikt dan op de groene support knop en dan wijst het zich vanzelf. Achter elke foto zit een link naar meer informatie.

Lukt dit niet dan kun je ook via de Medair website gaan:

http://relief.medair.org/nl/affiliate-offices/netherlands/raak-betrokken/nietvoorwatjes/  en je klikt op de foto waar sponsorpagina op staat, dan wijst het zich ook vanzelf.

Lukt dit nu ook niet dan kun je mij persoonlijk benaderen en kan ik eventueel mijn rekeningnummer geven en dan maak ik het zelf over op de sponsorpagina.

Het doel is dat elke deelnemer minimaal 250 euro bij elkaar gaat lopen, daar gaan we voor en wie weet wordt het wel een beetje meer!!

Mocht je ook mee willen lopen dan kun je je natuurlijk nog aanmelden, dit kan ook via de Medair pagina en je hebt nog genoeg tijd om een beetje te trainen. Maar als je geen ‘Watje’ bent gaat het zowiezo wel lukken lijkt me.

Met mij gaat het goed, ik heb weer een baan gevonden op 5 minuten loopafstand van huis, geen gereis en gevlieg meer voor mij de komende tijd, hooguit met de boot naar Terschelling waar ik ook zo nu en dan eens ingezet zal worden. Het is in een verpleeg-/verzorgingshuis waar ik eerst als verzorgende IG ga werken en de komende tijd kan ik proberen mijn BIG registratie weer te halen en kan dan als verpleegkundige weer aan de slag.

Ik ben er heel blij mee, kan zo rustig aan weer wennen aan het leven en werken in Nederland.

Intussen heb ik ook nog wat videootjes op de blog gezet, niet super van kwaliteit, maar het geeft een beetje een beeld van de laatste tijd in Renk en vooral het vertrek wat zo onverwacht kwam.

Heb je vragen dan hoor ik het graag en ik hoop dat velen van jullie me willen sponsoren bij deze tocht.

Hartelijke groeten,

Mirjam

1. Berdine:
    24 juli 2017
    Beste Mirjam,
    Het overboeken van de donatie is gelukt . Anders was ik het komen brengen.
    Jammer dat ik niet samen met je kan lopen; ben pas 4/9 weer thuis.
    Maar je redt het wel. Net als al die andere keren!
    Succes en plezier in je nieuwe baan.
    Liefs,
    Berdine.
  2. Joke en Frans:
    25 juli 2017
    Lopen voor medair en dat op de wadden geweldig , wij doneren ook hoor. Succes
  3. Helga de Jong:
    25 juli 2017
    Helaas zijn we dan al weer naar de kinderen en kleinkinderen in Italië. Heel veel succes!!!
  4. Nelly:
    1 augustus 2017
    Hallo Mirjam, veel succes met lopen 2 september en fijn dat je een baan hebt in Harns. We zien elkaar vast! Groetjes Nelly