Naam:
Foto’s:
707
Video’s:

Over mij

Al vaker ben ik in Afrika geweest en heb daar onder andere gewerkt in Liberia en Niger (bij verschillende organisaties als vrijwilliger), nu sta ik voor een nieuwe uitdaging en zet ik de stap om te gaan wonen en werken in Zuid Soedan.

Dit keer bij de organisatie Medair: http://relief.medair.org/nl/ , zij bieden noodhulp en wederopbouw in verschillende landen.

Mijn geloof is één van de drijfveren waarom ik dit werk ga doen, daar te helpen waar de nood het hoogst is. Mijn medemens helpen zoals God ons dat duidelijk maakt in de Bijbel.

Andere drijfveren zijn dat ik met de ervaring en kennis die ik tot nu toe heb opgedaan in mijn leven en in mijn werk een ander graag verder wil helpen en wil helpen om het leven weer op te bouwen, zodat hij/zij  zelf weer verder kan gaan. Hoe mooi is het dan als dat je werk mag zijn in een organisatie waarvan je de waarden en normen kunt onderschrijven!

Faith - Compassion - Hope - Dignity - Accountability - Integrity

Geloof - Medeleven - Hoop - Waardigheid - Verantwoording - Integriteit

Het is een lang proces geweest om deze stap te zetten, maar nu het zo ver is, doe ik dit in alle vertrouwen op God, die altijd met me meegaat en voor me zorgt, waar ik ook ben op deze wereld.

Mijn werkgebied is in Renk in de Upper Nile State, ik ben aangenomen voor de functie van health manager voor de duur van een jaar.

Over mijn reis

Mijn 'reis' gaat beginnen op 29 april 2014, ik vlieg dan naar Kenia, vanwaar ik na een paar dagen verder reis naar Juba, de hoofdstad van Zuid Soedan.

Vanuit Juba vertrek ik naar Renk waar mijn werk zal zijn.

Via deze reisblog hoop ik een beeld te gaan geven van het wonen in Zuid Soedan en werken voor Medair.

Bezochte landen

Ik heb 21 landen (9%) bezocht:

Australië, België, Denemarken, Duitsland, Egypte, Frankrijk, Griekenland, Kenia, Liberia, Luxemburg, Mozambique, Nederland, Niger, Oeganda, Portugal, Soedan, Tanzania, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zuid-Afrika, Zwitserland.