Wadlopen voor Medair juni 2019

28 april 2019 - Harlingen, Nederland

Beste allemaal,

Dag wad

Graag maak ik nogmaals een keertje gebruik van deze blog om jullie te benaderen voor sponsoring.

Mijn tijd in Zuid Soedan zit er nu echt op sinds ik terug ben gekomen eind juni 2018. Het is goed geweest en ik heb de rust gekregen en gevonden om me weer echt helemaal in Nederland te settelen. Na nog een mooie vakantie in Oeganda en Kenia in september 2018, waarin ik met een collega andere collega's/vrienden van Medair heb bezocht, kan ik zeggen dat ik voor een dikke 90% weer gere-integreerd ben in Harlingen.

Momenteel geniet ik met volle teugen van het voorjaar in Nederland, wat ik de afgelopen 5 jaar heb moeten missen. Wat is het toch prachtig als alles weer groen wordt, ik kan elke bloem wel de grond uitkijken, zo mooi!!!

Mijn gedachten zijn nog regelmatig bij de nood in Zuid Soedan, maar ook bij de nood in andere delen van de wereld. Wat heeft Medair toch een bijzondere taak om mensen bij te staan in deze noden door het brengen van kwalitatief goede gezondheidszorg en schoon water en wat al niet meer.

Ik heb enorm veel geleerd van de periode dat ik hier aan mee mocht werken en kan haast wel zeggen dat ik nog nooit zo’n mooie baan heb gehad. Het heeft me verrijkt. Deze jaren in Zuid Soedan zal ik nooit meer vergeten, het helpt me relativeren en ik ben nog meer dankbaar geworden voor alles wat we hier als vanzelfsprekend beschouwen. Voor alles is een tijd, zo staat het ook in de Bijbel en voor mij is het nu tijd om hier te zijn en me in te zetten voor de mensen om me heen. Nu op een ietwat andere manier, maar ik ben wel mijn weg aan het ontdekken hierin.

Ook heb ik nog heel fijne contacten met vrienden in Zuid Soedan en ook in de rest van de wereld wat al met al een enorme verrijking is.

Op 29 juni hoop ik weer mee te kunnen lopen met de “Niet Voor Watjes” wadlooptocht en zo mijn steentje weer bij te kunnen dragen aan Medair door hiermee geld in te zamelen. Dit keer gaan we als groep meedoen en hebben we samen een sponsorpagina aangemaakt. Er zijn verschillende tochten en mocht je het leuk vinden je aan te sluiten bij onze groep dan horen we dat graag.

Inschrijven kan via de website http://nl.medair.org/nietvoorwatjes/

Er zijn verschillende afstanden te lopen, zelf heb ik me aangemeld voor de XXXL, een tocht van 5 uren, wat een uitdaging.

Maar als ik daarbij denk aan al die mensen die ik voorbij heb zien komen in Renk, die uren door de modder ploeterden om bij een van onze klinieken te kunnen komen, vaak met een kind op de rug en een paar aan de hand, dan moet ik het zeker kunnen halen, hier op het veilige, prachtige Wad.

Wil je ons sponsoren bij deze tocht en helpen geld in te zamelen voor Medair dan kan dit via deze link, De 'Wadjes' uit Harlingen:

Vriendelijke groeten,

Mirjam

1. Helga de Jong:
    28 april 2019
    Fijn dat alles goed met je gaat. Helaas heb ik geen tijd gehad om je op te zoeken. We hebben in november een nieuw huis gekocht, wat 23 mei klaar is. Ook ons eigen huis verkocht. Dus we zijn al maanden aan het opruimen, alles regelen enz. We hebben een leuk klein huisje met tuin . Ons nieuwe adres is Kimswerderweg 31 b - 8862 TR Harlingen. Heel veel succes met het Wadlopen. Veel liefs
  2. Ineke de Jong:
    30 april 2019
    Wat rijk Mirjam dat jij voor Medair hebt mogen werken! Dat je op een andere plek hier op aarde iets hebt mogen betekenen voor je medemens. En dat je de rijke vruchten van relativeren en dankbaarheid hebt ontvangen. Een goede tocht over het wad gewenst en alle goeds! Warme groet, Ineke
  3. Carla:
    30 april 2019
    hoi Mirjam, wat fijn om te horen dat je echt aan het settelen bent. Blijkbaar had je het nodig om die paar maanden nog terug te gaan. En ook wadlopen, stoer dat je de grote tocht gaat doen. Ik zal er ook zijn. waarschijnlijk weer met een gezinstocht. tot dan!!
  4. Berdine:
    6 juni 2019
    Beste Mirjam,
    Heerlijk om over het wad te gaan: de eindeloze horizon brengt alles moeiteloos in een wijder perspectief en het contact met de aarde is er zó intens...en met een mooi doel. Dus:
    Graag wil ik even bij je langskomen om voor de sponsoring een envelopje te brengen.
    Schikt dat vanmiddag?
    Hartelijke groet,