Onverwacht

9 april 2018 - Harlingen, Nederland

Onverwacht

Vorig jaar juni moest ik vrij onverwacht eerder vertrekken uit Renk vanwege de onveiligheid en nu ben ik vrij onverwacht weer terug in Renk.

Ik dacht nu voor het eerst sinds 2014 weer eens te gaan genieten van het voorjaar, maar dat moet dus nog even wachten tot volgend jaar.

Een paar weken geleden werd ik opnieuw benaderd door Medair of ik tijdelijk in kon vallen voor een zieke collega in Renk. Als je zo'n mailtje krijgt gaat er weer heel wat door je heen, begint mijn bloed toch weer sneller te stromen en weet ik in mijn hart al vrij snel dat ik wel weer terug wil.

Maar nu ik hier in Nederland inmiddels een vaste baan heb moet het wel allemaal kunnen en komt er veel geregel bij kijken.

Het is allemaal gelukt en ik ben dus weer terug in Zuid Soedan, deze keer voor een periode van bijna 3 maanden. Ik heb zitten dubben of ik deze reislogger weer in gebruik zou nemen en ga dat toch maar weer doen want ik weet dat er toch een groot aantal mensen is die het fijn vindt langs deze weg wat van me te blijven horen.

Weer afscheid genomen van mijn familie en vrienden, maar nu voor een kortere tijd, wat het allemaal wat makkelijker maakt.

Schiphol

Gister in Juba aangekomen, vandaag geregistreerd in het land, geld gewisseld en reistoestemming gekregen en de ticket naar Renk ligt hier naast me!!

Morgenochtend gaan we erheen, ik zie er naar uit iedereen weer te ontmoeten en opnieuw mee te kunnen werken in het project.

Bijzonder om nogmaals terug te kunnen in het werk maar mijn hart zo ligt. Ik vraag me wel eens af, waarom ben je eigenlijk weggegaan… de afgelopen periode heb ik ook nog steeds contact gehouden, het is een stukje van mezelf geworden. Maar toch is het voor lange tijd enorm intensief en heb ik thuis in Harlingen ook een leven. Om het op deze manier te kunnen combineren is dan ook helemaal goed voor nu!!

Ontvang je liever geen mailtjes meer van deze reislogger dan kun je jezelf afmelden via  http://zuidsoedan.reislogger.nl/notificatie  of je laat het mij even weten dan haal ik je uit de maillijst.

Ik ga er weer voor en hoop gezond te blijven om het werk te kunnen doen en ga zeker ook genieten van al die lieve en bijzondere mensen die ik weer mag ontmoeten en waar we het uiteindelijk allemaal voor doen.

Hartelijke groeten,

Mirjam

1. Elly:
    9 april 2018
    de mens wikt, maar God beschikt
    Wel gezond weer terug komen!
  2. Carla:
    9 april 2018
    dag lieve schat, ik krijg kippenvel als ik dit lees. Wat geweldig dat je op deze manier een soort van "in 2 werelden" kan leven. Ik wens en bid je een mooie en liefdevolle en genezende tijd toe. Fijn dat je ons op de hoogte houdt
    liefs Carla
  3. Lenie:
    9 april 2018
    Nou Mirjam; bijzonder - ik zag je afgelopen zaterdag nog op de vlootdag lopen! We wensen jou weer een tijd ‘ onder Gods vleugels ‘
    Een hartelijke groet uit Harlingen Frans en Lenie
  4. Ineke Beverlo:
    Wauw Mirjam,

Zo zie ik je lopen door de gangen van De Spiker en nu ben je weer in Renk. Goed hoor! Volg je hart! Het ga je goed en ik hoop je over ruim 3 maanden weer in de gang tegen te komen:)

Lieve groet en Gods onmisbare zegen toegewenst, Ineke
  5. Anja Schilder:
    9 april 2018
    En hoe bijzonder is dit toch weer! Je mag er van genieten, hoe moeilijk en spannend het ook allemaal is. Met Hem aan je zij, hoef je geen kwaad te vrezen. Lieve Mirjam, Gods zegen, Fijn dat je weer thuis bent in je andere wereld. We volgen je verhalen en bidden voor je!
  6. Hilda:
    9 april 2018
    De tijd vliegt.Die drie maanden zijn zo om,want je zult genoeg te doen krijgen.Heel veel kracht en groeten aan Gamai.We bidden voor jou en deze "familie"ver weg.Liefs van Loes en Hilda
  7. Dorothea:
    9 april 2018
    Wat fijn Mirjam, een team collega's in de Spiker die jouw diensten wilde overnemen, jouw betrokkenheid met en liefde voor de mensen in Soedan, jouw gezondheid die het mogelijk maakt om zo snel te switchen! Geniet ervan deze maanden! Als je maar terug bent vóór 25 augustus :-)
    Gods wijsheid en zegen gewenst! Liefs van Dorothea
  8. Wiemie:
    Hoi Mirjam,
    Fijn te horen dat je bijna weer op je plek bent en ik hoor graag van je hoe het is om weer teug te zijn.
    Ze zullen wel blij zijn om je weer terug te zien
    Veel sterkte voor jou en je collega’s en dat jullie veilig de mensen daar kunnen helpen!doeg
  9. Hilda Eppinga-Hut:
    9 april 2018
    Hoi Mirjam, fijn te lezen, ook dat je goed bent aangekomen in Juba. Ben ook benieuwd hoe alles gaat verlopen. Gods zegen, we bidden hier voor jou en het team. Groetjes van Hilda
  10. Nelly:
    9 april 2018
    Lieve Mirjam, een goede tijd gewenst daar met al het goede werk wat jij met je collega's daar doet. Groet, Nelly
  11. Leonie:
    9 april 2018
    Bijzonder om te lezen Mirjam, mooi dat je weer gaat om te helpen. Zullen voor je bidden, fijn om zo mee te kunnen leven
  12. Helga de Jong:
    9 april 2018
    Je hart ligt toch daar. Heel veel sterkte! Het zal best weer wennen zijn. Lieve groetjes Helga
  13. Frans en Joke Faber:
    10 april 2018
    Fijn dat je een goede reis hebt gehad, Doe al die lieve mensen de hartelijke groeten van Frans en mij. Geniet van de tijd en wij passen goed op je huis en planten.
    Als je weer thuis bent probeer ik een fantastisch recept uit voor ons eetclubje. dikke knuffels
  14. Berdine:
    10 april 2018
    Wat een fantastisch nieuws, Mirjam!
    En wat staan er alweer een hoop hartverwarmende reacties op je blog.
    Mag ik de mijn erbij doen?
    Heel veel liefs!
  15. Dirk en hannie:
    10 april 2018
    wat fijn om van je te horen,,,,dat het gelukt is om toch nog op tijd weg te kunnen!! heerlijk om je hart te kunnen volgen en dat God daar wegen voor effent!! en dat we op deze manier contact kunnen blijven houden is helemaal super! lieve Mirjam,we bidden voor een mooie en gezegende tijd daar voor jou,
    groetjes, Dirk en Hannie
  16. Dorothy:
    10 april 2018
    Goed te horen Mirjam dat je je weer op je plek voelt!Ik wens je van harte Gods zegen toe ga voor je bidden en hoop je op 25 augustus weer te ontmoeten....liefs Dorothy
  17. Dieuwer Blom:
    10 april 2018
    Hoi Mirjam. Een heel goede tijd in Zuid Soedan. Ik ga je verhalen weer lezen. Groet, Dieuwer Blom.
  18. Rona:
    10 april 2018
    Vandaag dan echt veilig aangekomen in Renk!
    Mirjam heeft letterlijk en figuurlijk een warm welkom gekregen!
    Succes Mirjam de komende 3 maanden!
    Trots op jou!
    Liefs je zus😘
  19. Agnes:
    10 april 2018
    Lieve Mirjam, TOP voor jou! En TOP voor de mensen daar! En dat je over 3 maanden weer hier bent ....... voor ons! Liefs Agnes
  20. Jacqueline:
    10 april 2018
    Wat kan ik hier nog aan toevoegen? Alle goeds en Gods zegen voor jou en de mensen om je heen. Liefs Jacqueline
  21. Annet oving:
    alle liefs,.. en groetjes Annet
  22. Tetty Heininga:
    13 april 2018
    Hoi Mirjam, ook van mij groetjes en ik bid voor jou en het mooie werk dat je daar weer mag doen! Tetty