29 April

29 april 2014 - Nairobi, Kenia

29 april!!

Het is zo ver, 5 weken geleden m’n laatste gesprek bij Medair met m’n toekomstige collega’s en nu zijn de tassen gepakt en alles hier thuis geregeld om te vertrekken.

Vanavond vertrek ik, eerst naar Kenia/ Nairobi waar ik zoals ik het nu begrepen heb blijf tot vrijdag 2 mei en dan vlieg ik verder naar Juba, de hoofdstad van Zuid Soedan. Hier krijg ik nog de nodige instructies en zal ik worden bijgepraat over de huidige situatie in het land.

Na het weekend waarschijnlijk verder naar Renk, de eindbestemming van deze 1e reis. Ik ben zo enorm benieuwd hoe het zal zijn en hoe het zal gaan… tjonge, wat is het spannend allemaal.

Al tijden ben je er mee bezig, maar als dan definitief besloten wordt dat je ECHT gaat, dan gebeurt er heel wat moet ik zeggen. Maar het zijn goede weken geweest. Veel mensen nog gezien en gesproken en vooral veel afscheid genomen, poeh dat viel niet altijd mee zeg, dan besef je wat je hier hebt opgebouwd en achter laat, maar aan de andere kant besef je ook heel goed waar je altijd weer naar terug zult en kunt gaan.

Het is zo goed om dat te weten, dat er zoveel mensen achter me staan en ook mijn familie, dat ze achter dit besluit kunnen staan en me van alle kanten ondersteunen hierin!

De afgelopen dagen, heerlijk genoten van het prachtige weer, het was trouwens de hele maand heerlijk weer. Harlingen is echt ‘mien stadsje’ wat dat betreft, elke keer als ik hier weer terugkom van een reis geniet ik meer, het is hier echt prachtig aan zee, en de wandelingen langs de havens en de pier heb ik nog een paar keer goed in me opgenomen, de frisse zeewind nog even door m’n haren laten waaien en opgesnoven.

Vanaf 8 april ben ik vrij geweest en dat was echt super. Lekker opstaan als je echt wakker wordt, zonder wekker en even niet in de sleur van alle dag bezig zijn. De laatste dagen werd het wel wat onwerkelijk allemaal, alles ingepakt, de kamer werd steeds kaler en de kasten leeg, dus nu echt tijd om te gaan. Nog de 1e Koningsdag gevierd, en zuurkool stamppot met spekjes gegeten, dat zal ik lange tijd gaan niet meer krijgen, net als een lekkere donkerbruine boterham met oude kaas en een koel glas karnemelk, daar kan ik straks alleen maar over dromen.

Ik ga jullie op de hoogte houden en zet morgen m’n Medair pet op!

Hartelijke groeten,

Mirjam

1. Anja:
    29 april 2014
    Mirjam, we wensen jou een goede en gezegende reis toe en we kijken uit naar jou verhalen. Wat goed dat je zo bewust dingen hebt gedaan én gegeten. Daar kan je dan in gedachten nog steeds van genieten. Het ga je goed, groet Anne Klaas, Anja en de kinderen
  2. Agnes:
    29 april 2014
    lieve Mirjam, het ga je goed! af en toe ga ik de wind op de pier over je vertellen, zodat zij over een jaar precies weten hoe het is gegaan! liefs en groet Agnes.
  3. Clara de boer:
    29 april 2014
    Dag Mirjam, ik wens je een goede reis en een hele fijne tijd toe. Mooi om zo nu en dan iets van je te horen of te lezen, elkaar een beetje te kunnen blijven volgen. Zo blijf je toch nog een beetje bij ons.
    Het ga je goed.
    groetjes Clara
  4. Janke Evers:
    29 april 2014
    Ha die Mirjam, nu is het zover! Een lange gedegen voorbereiding, maar nu eindelijk op weg. Wat zal het spannend zijn voor je. Ik leef met je mee en zal je verhalen volgen. Meid heel veel succes dikke tut Janke e.