Goed aangekomen

30 april 2014 - Nairobi, Kenia

Goed aangekomen!

Na een goed afscheid van Nederland zit ik nu al op de veranda van het team huis in Nairobi, het is hier prachtig weer, zo’n 28 graden!! Goed te doen nog. Voelt nog een beetje als vakantie moet ik zeggen!!Gister uitgezwaaid door mijn moeder, broer, zus en Naomi, m’n nichtje op Schiphol, was gezellig en het afscheid was goed. Goede vlucht gehad en zelfs even geslapen. Vandaag rustig aan gedaan, nog een paar uurtjes geslapen hier en vanmiddag naar het kantoor van Medair geweest voor meer instructies. Morgen zou ik al door naar Juba, maar helaas is er een miscommunicatie geweest wat betreft mijn visum voor Zuid Soedan, wat betekent dat ik morgen niet verder kan. Morgen is het 1 mei de dag van de arbeid en heeft iedereen een vrije dag hier in Kenia, vrijdag werken er ook een aantal mensen niet.

Volgende week maandag kan ik met mijn paspoort weer naar het kantoor en wordt er een visum geregeld bij de ambassade hier in Nairobi voor Zuid Soedan, dat duurt 3 werkdagen, dus op z’n vroegst ga ik dan donderdag naar Juba. Ik blijf dus nog een week hier, jammer hoor, ik ben er zo helemaal klaar voor om te beginnen. Wat ik nog kan doen is m’n online cursus afmaken hier en het één en ander lezen, als het internet goed werkt, want vanmiddag lag het eruit.                                                                                                                                                                                                                                                             Ik ben hier nu samen met iemand van personeelszaken uit Juba, zij gaat zaterdag weer terug, er zullen wat mensen komen en gaan hier in het huis dus ik ben niet helemaal alleen.

Het huis is buiten de stad, morgen maar eens kijken hoe het er hier verder uitziet en wat vragen wat ik zou kunnen doen. In zo’n grote stad ga je ook niet direct alleen op pad, maar misschien komt er komende dagen nog iemand waar ik samen iets mee kan doen. Het is niet anders, de week komt ook wel weer om, ik heb al gevraagd of ik hier iets kan doen voor het team, wie weet hebben ze een klusje voor me.

Hier in huis is het prima, ik heb een mooie kamer gekregen met een eigen badkamer en een balkonnetje aan de voorkant, dat is ook wel weer bijzonder moet ik zeggen. Er is een volledig ingerichte keuken en de vriezer en koelkast zitten vol, dus boodschappen hoef ik niet te halen, gewoon maar even van genieten.

Groetjes!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Annelies:
    Lieve Mirjam .
    Wij zijn blij dat je veilig aangekomen ben
    Succes en kom even bij van de reis
    Liefs Annelies
  2. Fam meindertsma:
    1 mei 2014
    Dank voor je bericht. Fijn dat je nu in het teamhuis in Nairobi bent en succes met de voorbereidingen om volgende week verder te trekken. Hartelijke groet, fam. Meindertsma
  3. AGAATH Bakker:
    Lieve Mirjam,

Goed om te lezen en fijn dat je deze plek hebt! IS belangrijk!!! Geniet er inderdaad lekker even van.
    Goede tijd daar.
    Liefs
  4. Fam Tienstra:
    Hallo Mirjam;

Fijn dat je goed bent aangekomen. Leuk dat we zo op de hoogte kunnen blijven, we zijn erg benieuwd. We zullen voor je bidden gedurende je verblijf.
    Groetjes;
    Marianne en Heine plus kids
  5. Oebele de Haan:
    2 mei 2014
    Hee Mirjam, weet je bent niet alleen ;-) sterkte en genieten met een mixture van emotions.
    groet van ons DOS
  6. Arie en stientje miedema:
    2 mei 2014
    Mirjam, goed te horen dat je goed bent aangekomen
    Wij bidden voor je de komende tijd
    en wensen je Gods zegen toe
    groetjes fam.miedema
  7. Marian:
    3 mei 2014
    Nou dat ziet er goed uit! Mooi huis en dan een eigen badkamer, luxe hoor!!
    En eerst even "vakantie" voor je echt gaat beginnen is ook niet verkeerd!
    Goeie reis verder volgende week

liefs en een dikke knuffel Marian
  8. Lenie:
    3 mei 2014
    Dat ziet er zeker prettig uit, heerlijk voor je om nog even te genieten van deze omstandigheden, ' voordat de handen uit de mouwen ' gaan
    Hartelijke groet Frans en Lenie
  9. Jikke:
    4 mei 2014
    Fijn voor je, dat het huis zo veel luxe heeft.
    Kan je daar nog even van genieten, voordat
    het "echte werk " volgende beginnen gaat.
    Dat volgende week ook brengen mag, wat
    je ervan verwacht.

Liefs van Jikke
  10. Frans en Joke Faber:
    4 mei 2014
    op de foto's ziet dit team huis er aangenaam uit, ben benieuwd naar je onderkomen in zuid Soedan, we wensen je een mooie rein naar je werkplek misschien ben je er intussen al.
    groeten van Frans en Joke
  11. Peter en ineke:
    Hoi Mirjam,
    Nou, dat zijn heerlijke zomerse temperaturen bij jou, het is hier maar 14 graden... We zijn blij dat we iets van jou horen, want we denken wel vaak aan je. Vanmorgen in de kerk is afgekondigd dat je nog moet wachten op je visum. Een gebedspunt dus.
    We doen vandaag een kaart op de bus, we hopen dat ie aankomt.
    Want er moet natuurlijk wel wat voor jou in de postzak zitten als het vliegtuigje komt aanvliegen. Veel liefs van ons,
    Peter en Ineke uit Franeker
  12. Akkie zoethout:
    4 mei 2014
    Wat fijn dat je toch een blog kon maken.
    Zo kun je iets delen als je zo ver weg bent
    Nu nog maar even genieten van de luxe en even tot rust komen voor
    Het echte werk gaat beginnen
    Hartelijke groeten en Gods zegen toegewenst. Akkie
  13. Janke:
    4 mei 2014
    Hey Mirjam, wat fijn dat je een blog hebt! Kan ik ( kunnen wij ) jouw wetenswaardigheden volen, bijzonder hoor! En ben je al aangekomen in renk? Veel succes! Lieve groet Janke
  14. Ragnhild en Willem:
    6 mei 2014
    Lieve Mirjam,

heel fijn om zo op deze blog op de hoogte te worden gehouden van je reis. We denken aan je en bidden voor je,dat je je gaven en talenten mag gebruiken voor deze organisatie.Heel mooi om te lezen dat je rust hebt gekregen en het ook van Hem verwacht. liefs Willem en Ragnhild
  15. Metty:
    6 mei 2014
    Hoi meisje,
    Ben benieuwd of je je visum nu hebt gekregen en goed om te lezen
    dat je een goede plek hebt daar.Je zult de cursus nu wel door zijn
    Sterkte en ga met God.
    Dikke tuut.