Even uit de lucht

16 september 2014 - Juba, Soedan

Oftewel ‘even’ de lucht in richting Harlingen en dan on air bij NPO2

De komende weken even geen reisverslag vanuit Renk, want ik heb vakantie! Ik ga 2 weken naar Harlingen, 1 van mijn vele nichtjes gaat trouwen en daar hoop ik bij aanwezig te zijn.

Het lijkt voor mij best lang geleden dat ik afscheid heb genomen van iedereen. Ik merk dat ik hier toch al aardig ingeburgerd ben, nu moet ik hier afscheid nemen van mensen die me hier gaan missen. Het zal ook best even vreemd zijn om weer thuis te zijn, ik heb er veel zin in, m’n familie en vrienden opzoeken, heerlijk weer even een eind wandelen langs zee, een rondje langs de havens maken en 2 dagen naar Terschelling en natuurlijk niet te vergeten de bruiloft van Thirza en Bauke, het doel van deze reis!

Vanaf donderdag 18 september hebben jullie de gelegenheid het werk van Medair in Zuid Soedan, te kunnen zien op tv. Zie voor de datums van uitzending op m’n vorige blog.

Er zijn 4 afleveringen:

-          Juba, de hoofdstad van Zuid Soedan

-          Renk: Water, sanitatie en health and hygiene promotie

-          Renk: Mama Eliza, 1 van onze vroedvrouwen in de kliniek van Abayok

-          Renk: Voedingsprogramma in de kliniek van Wunthou

De bijgevoegde foto's zijn gemaakt door Wendy van Amerongen tijdens de filmdagen met het team van EO metterdaad.

Tot over een paar weken, of tot gauw ziens!!!

Mirjam

1. J.bakker-sipkema:
    Hallo Mirjam.
    Een fijne vakantie toegewenst. Geniet er van goede reis naar Nederland. Groeten J.
  2. Ineke Beverlo:
    16 september 2014
    Hoi Mirjam, super fijn dat Ibo voor jou de programma's gaat opnemen. Kunnen jullie er mooi met elkaar van genieten op je post in Zuid Soedan.

Wat zal het weer wennen zijn voor je om weer terug te zijn in het geordende Nederland. Tuurlijk ook heel fijn om je dierbare naasten weer te zien. En zij jou!!!!!

Geniet ervan Mirjam, en ja, misschien zien we elkaar wel weer bij de HEMA!!

Fijne tijd toegewenst.
  3. Metty:
    16 september 2014
    Goede reis en behouden aankomst,want het is echt wel een langa\e reis in tijd dan .Oan t sjen en Klaas neemt ook alles op met een usb stickie
  4. Garry:
    16 september 2014
    Mirjam , een fijne vakantie toegewenst in ons mooie Harlingen !

wie weet treffen we elkaar nog in de stad .

een goede en rustige reis gewenst .

groeten Garry
  5. Peter en ineke:
    Lieve Mirjam.

Behouden reis en een fijne thuiskomst. Van even uit de lucht met beide voetjes op de grond in het mooie Harlingen e.o. Wat zal dat weer fijn zijn. We kijken uit naar je komst.

Lieve groetjes, Ineke en peter.
  6. Annelies dijk:
    Hoi Mirjam,
    Het zal best even raar zijn om weer thuis te zijn in Harlingen. Geniet ervan en ik hoop dat je er op 1 oktober bij kunt zijn, of ben je dan alweer terug?
    Groeten Annemiek Dijk
  7. Anja:
    17 september 2014
    Dag Mirjam, wat gaat het allemaal toch snel en wie had dat gedacht dat je tussendoor even naar huis kan. Mooi gelegenheid om te komen. We zullen zeker ook naar de tv programma's gaan kijken. Wie weet zien we elkaar nog even, groet Anja.
    ps. lekker van genieten en je niet verplicht voelen om met iedereen te praten ;)
  8. Helga de Jong:
    17 september 2014
    Wat een verrassing! Heerlijk even in Harlingen je familie bezoeken. Misschien hoor ik je nog per telefoon??? In ieder geval een fijne tijd.
  9. Janke:
    17 september 2014
    Hè miriam , wat veel verhalen, indrukwekkend allemaal. En als ik de foto's zie, zie ik een Miriam die zo op haar plek is, ondanks alle moeilijke situaties, toch een verschil maken. Hopelijk tot 1 oktober , liefs Janke