Weer aan de slag

11 oktober 2014 - Malakal, Soedan

Na een heel goed, ontspannen en gezellig verlof in Harlingen ben ik weer terug in Renk. Er is in de tijd van mijn verlof hier wel het een en ander gebeurd. 3 Dagen nadat ik vertrok zijn er opnieuw gevechten uitgebroken rondom de stad op verschillende plaatsen. Het team wat nog aanwezig was heeft geschuild bij de UN basis totdat het mogelijk was om met een vliegtuig uit Renk geevacueerd te worden.

Vorige week donderdag zijn er 4 teamleden teruggegaan om de situatie te beoordelen, het is nu weer rustig en deze week konden er nog weer 5 teamleden ook terug, waaronder ikzelf. Zaterdag uiteindelijk goed aangekomen na 2 gecancelde vluchten eerder deze week. Weer wat versterking erbij op de basis, we zijn nu met z’n negenen. Het is goed om elkaar weer te zien, het voelt al zo vertrouwd.

Bijzonder is dat beide klinieken open zijn gebleven, 1 kliniek is 2 dagen dicht geweest, omdat het niet veilig was in de buurt, maar daarna zijn een aantal medewerkers weer gestart. Petje af voor al die mensen die zich zo inzetten voor hun medemensen en landgenoten!! Maandag ga ik ze weer zien en heb er zin in om de draad weer op te pakken.

De stad is wat leger dan toen ik vertrok, in de stad zelf zijn geen slachtoffers gevallen, wel schade, buiten de stad in omliggende dorpen wel, veel mensen zijn weer gevlucht, maar toch komt er ook wel een aantal weer terug.

We gaan weer verder met waar we gebleven zijn en hopen hier de komende tijd te kunnen blijven en de hulp te bieden die zo hard nodig is.

Ik ben er in ieder geval weer klaar voor, heb flink wat stroopwafels, speculaas en kaas meegenomen, dus daar genieten we de komende tijd even van met elkaar, ben weer back op m’n ‘stek’ kun je wel zeggen.

16 Oktober is er nog een uitzending van EO metterdaad op NPO2 aan het eind van het programma: Geloof en een Hoop Liefde, zeker de moeite waard om te bekijken, als het goed is ben ik in die uitzending ook nog te zien, ben benieuwd!!!

Ik ga jullie weer op de hoogte houden.

1. Rona:
    11 oktober 2014
    Dankbaar dat je weer uit de lucht goed geland en aangekomen bent in Renk!
    We gaan je weer volgen,samen met je collega's!
    Liefs en werkse Mirjam!
    Rona.
  2. Roelie en Jan:
    12 oktober 2014
    We wensen je veel sterkte bij dit mooie werk. Maar vooral Gods onmisbare zegen. We volgen je weer. Lezen met veel plezier je verhalen.
    Lieve groet,
    Jan en Roelie
  3. Guus:
    12 oktober 2014
    Goed te lezen dat je weer veilig op je 'stek' bent aangekomen.
    Fijn dat we elkaar hebben gezien en gesproken in Harns!

Heel veel succes maar weer, het ga jullie goed!
    Dikke tuut, Guus
  4. Metty:
    12 oktober 2014
    Lieve Mirjam,goed dat je weer daar bent en je kunt inzetten voor je naaste.En ik ben er zeker van dat jij dat met hart en ziel doet en dat het ook gezegend wordt.Het was goed om je even te voelen en te ruiken hier.Sterkte bij alles wat je onderneemt.
    Een lieve groet uit Leeuwarden en oant sjen.
  5. Marian:
    Lieve Mirjam

fijn dat je weer veilig aangekomen bent!
    jammer dat we elkaar niet meer gezien hebben, maar wie weet bij je volgende verlof!
    Veel zegen toegewenst!!
    liefs marian
  6. J.bakker-sipkema:
    Hallo Mirjam.
    Fijn dat je weer goed bent overgekomen. Te lezen blijft het wel spannend daar.we hopen en bidden met allen die daar ben je zijn dat jullie toch met het goede werk dat jullie daar doen mkan doorgaan.
    Gods zegen voor jullie allen groeten fam. Bakker
  7. Nelly:
    12 oktober 2014
    Fijn dat je heerlijk hebt kunnen bijtanken op Terschelling en in Harns. Goed te horen dat je veilig bent aangekomen op je werkplek en ik wens je een goede tijd toe. Hartelijke groet, Nelly.
  8. Helga de Jong:
    12 oktober 2014
    Fijn dat je het gezellig hebt gehad in Harlingen! Je familie was zeker erg blij je te zien! Het artikel in de Harlinger Courant was erg leuk. Nu maar weer alles oppakken. Sterkte met alles. Lieve groetjes.
  9. Helga de Jong:
  10. Mambu en Anneke:
    13 oktober 2014
    Lieve Mirjam,

Vandaag je eerste werkdag,iedereen zal blij zijn om je weer te zien want zo'n harde werker wordt gelijk gemist in het "veld". We bidden dagelijks voor jou en het hele team en Soedan. Ik zie dat het bij jullie ook al weer 30C is. Bij ons in Liberia was het de afgelopen dagen ook zo heet.....de droge tijd komt er aan. Geniet met elkaar van de stroopwafels, speculaas en kaas als die nog niet gesmolten is. Big hug Mambu en Anneke
  11. Agnes:
    13 oktober 2014
    wat was het fijn je even weer te ontmoeten. je ogen glinsterden,
    een lang traject vooraf, nu op je plek...... dat straalde eraf.
    trots was en ben ik op je!!
    heel veel goeds en ik doe de muur en de pier je hartelijke groet.
  12. Ronald en Wies:
    18 oktober 2014
    Lieve Mirjam,
    Fijn dat alles nu weer veilig is en dat je je werk, waar je zo op je plaats bent, weer hebt opgepakt. Onze vakantie zit er nu op. Wat was het fijn dat je bij ons kon zijn op Terschelling, we hebben genoten van je aanwezigheid en de goede gesprekken. Bedankt nog voor je lieve kaart. We horen snel van elkaar. Liefs Ronald en Wies.
  13. Klaas en Wiesje:
    19 oktober 2014
    Beste Mirjam,
    Met respekt hebben we je uitzendingen gevolgd.
    Wat een prachtig werk doe je daar.
    Wat heb je een bijzondere Mama Eliza.
    Wat een kracht, wat een uitstraling, wat een pracht mens!
    Ik heb de uitzendingen van Metterdaad alle vier op een USBstick in een AVI bestand dat goed op computers kan en in een MP4 bestand dat het bij sommige dvdspelers op de televisie doet.
    We hopen dat je je zegenrijke werk in goede gezondheid kan voortzetten en hopen ook dat we je in februari even kunnen zien.

Klaas & Wiesje