Feestje

7 december 2014 - Nairobi, Kenia

Ter gelegenheid van het einde van het project in september, de start van een nieuw project in oktober, kerst, oud en nieuw en het einde van het jaar en gewoon omdat het tijd was voor een FEEST hebben we op 29 november een groot feest gehad in Renk.

Dit zou eigenlijk al in september plaatsvinden, maar helaas braken toen de gevechten weer uit. Dus nu of nooit!!! Alle locale medewerkers in totaal dik 100 waren uitgenodigd. Veel mensen kenden elkaar niet, omdat ze in verschillende locaties werken, dus een mooie gelegenheid voor iedereen om elkaar eens te ontmoeten. Gelukkig is het tot nu toe rustig gebleven alhoewel er wel steeds geruchten en dreigingen waren.

Nadat we de straat voor ons huis wat bewerkt hadden, de kuilen weggewerkt met zand en het gras weg hadden gehakt/geslagen kon er een tent worden opgezet. We hadden een officieel gedeelte, lekker eten met elkaar en ieder team deed een korte sketch en we hebben spelletjes gedaan, daarna met elkaar dansen en feest vieren.

Het was echt een geslaagde dag!! Erg leuk om iedereen bij elkaar te zien en ze zo te zien genieten van alles.

Ook een leuke manier voor mij om deze rotatie af te sluiten, alweer 2 maanden voorbij. Het is goed gegaan, we hebben het druk gehad maar er was een goede, positieve werksfeer, motiverend! Nu even in Nairobi, lekker aan het bijtanken en dan volgende week terug naar Juba voor een 2 daagse kerstconferentie met alle Medair medewerkers van Zuid Soedan.

20 december terug naar Renk, dit jaar dus Kerst in Renk, we gaan er wat moois van maken met elkaar.

Langs deze weg wil ik jullie ook alvast fijne feestdagen wensen, geniet van elkaar en van de mooie dingen in het leven, niet alleen met Kerst, maar elke dag opnieuw!!

1. J.bakker-sipkema:
    7 december 2014
    Mooie outfit. Staat je goed.
    Ook gezegende Kerstdagen. Groeten. Fam. Bakker
  2. Rinske:
    7 december 2014
    He Mirjam, eerst nog een fijne verjaardag gewenst. Geniet ervan.
    Alvast van harte gefeliciteerd.
  3. Berdine:
    Ha, Beste Mirjam,
    Jullie geven precies het goede voorbeeld:
    Maak van het leven een feest, hoe moeilijk de omstandigheden soms ook ziijn... Maak van het leven een feest.
    Mooie Kersttijd.
    Berdine
  4. Metty:
    Zie reactie onder foto.
    liefs en sterkte en de rest.
  5. Rona:
    8 december 2014
    Het was een feestje om je nieuwsbrief te lezen!

Liefs en groetjes Rona.
  6. Frans en Joke:
    10 december 2014
    Hoi Mirjam,
    Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag. Heb je ook getrakteerd op......? En hoe was deze verjaar- dag?
    Wij wensen je natuurlijk alles wat maar wenselijk is en drinken hier een borrel op jou gezondheid.
    Hartelijke groet,
    Joke, Frans en Peter Faber
  7. Agnes:
    12 december 2014
    wat had ik graag even willen kijken op jou feest! en ik lees dat je ook jarig bent geweest...... veel te laat maar toch de rest van dit levensjaar vol vervulling en ons zo trouw op de hoogte houden!
    hier storm en dikke regen, op naar gebarentaal, alles gaat gewoon door!
    en Joke, die hier boven mij staat, een steun en stut in de gebarentaal!
    dat het jou en jullie goed mag blijven gaan!! warme omarming Agnes