Kerst in Renk

24 december 2014 - Juba, Soedan

Kerst in Renk

kleurig

De Kerstdagen staan voor de deur, wat is het hier heel anders dan bij ons. Niks in de stad doet je vermoeden dat het bijna Kerst is, veel mensen reizen naar het noorden ( Sudan) om bij hun families te zijn die veelal voor hun kinderen zorgen in een veilige omgeving. De stad is weer een stuk leger dan een paar weken geleden. Toch zijn er ook bewoners teruggekomen hier bij ons in de straat en dat is een goed teken. Nog steeds is er de angst dat er zomaar weer wat kan gebeuren, die angst is niet onterecht, we bidden samen met de inwoners van Renk en Zuid Soedan om Gods bescherming en vrede.

M’n verlof in Nairobi is goed geweest, ik ben een jaartje ouder geworden en werd op die dag verrast en verwend door een paar lieve collega’s die ook verlof hadden.

Vorige week weer in Renk aangekomen na 2 dagen kerstconferentie in Juba, wat zeer geslaagd was. Het waren 2 dagen waarin we met elkaar hebben gezongen, gebeden, ons hebben verdiept in Unity for God’s Glory en waarin we veel lol hebben gehad met de Olympische Spelen en een kwis. Er werd terug gekeken op de gebeurtenissen van het afgelopen jaar en vooruit gekeken naar de plannen die Medair heeft voor het komende jaar.  Mooi om zoveel mensen bij elkaar te zien die allemaal voor hetzelfde doel aan het werk zijn in Zuid Soedan en dit allemaal vanuit dezelfde overtuiging doen. Dat geeft heel veel ‘Unity’ en dat was te merken tijdens deze 2 dagen.

Nu dus weer aan het werk en een goede start gemaakt, we zijn nu met 6 personen in ons team en bereiden ons voor op Kerst, er is een gezellige sfeer in huis en in het team.

We zijn van plan om samen naar een dienst hier in Renk in de katholieke kerk te gaan, daarna gaan we met elkaar koken (op houtskool), er komen bijzondere gerechten op tafel, hmmm. We nodigen mensen uit die we kennen van ons werk die alleen zijn met de kerstdagen en zijn van plan spelletjes te doen en een goeie film te kijken. Het wordt een vol huis morgen en dat is goed!

In Renk is het tot nu toe rustig gebleven en we bidden dat het zo mag blijven de rest van het jaar en ook in het Nieuwe Jaar

Het gaat goed met me, ik heb een nieuw contract getekend wat inhoudt dat ik nog een jaar langer bij Medair blijf werken. Dus tot eind april 2016!

In de volgende blog weer meer over het leven en werken hier, voor nu wens ik iedereen

Prettige Feestdagen en Gods zegen voor het Nieuwe Jaar.

Mirjam

1. Klaas en Wiesje:
    Miriam,

wij wensen jouw alle goeds en vrede. Vooral voor de mensen in Sudan en overal waar oorlog heerst.
    Blij dat het goed gaat met jou en dat je je nuttig voelt en daar op je plaats bent.
    Fijne Kerstdagen !

Klaas en Wiesje
  2. Garry:
    24 december 2014
    better let dan net, dus , alsnog, van harte gefeliciteerd met je verjaardag,en dat je weer nieuwe kracht mag krijgen om je mooie en nuttig werk te doen, fijn dat je het zo naar je zin hebt, dat je weer voor een jaar bijgetekend hebt.
    uit wat voor een materiaal bestaan die kunstwerken aan de muur ?
    gezegende kerstdagen groet Garry
  3. Metty:
    24 december 2014
    Lieve Mirjam voor jou en alle mensen daar gezegende kerstdagen.
    Probeer morgenavond om 20 uur hier,even met jou te skypen bij klaas en Wies vandaan.
  4. Wiemie:
    Hoi Mirjam
    Fijn dat het goed met je gaat en dat je lieve mensen om je heen hebt
    Ik wens je vredige kerstdagen en een goed 2015
    Lieve groeten van wiemie
  5. Roelie en Jan:
    beste Mirjam,

Wij wensen jou en alle andere mensen daar goede feestdagen toe. En natuurlijk Gods zegen gewenst voor 2015.

Lieve groet,
    Roelie en Jan
  6. Helga de Jong:
    24 december 2014
    Hele fijne Kerst gewenst en en een heel voorspoedig 2015. Hopelijk blijft het dit jaar rustig in Renk en kunnen jullie je werk goed doen. Heel veel liefs Helga en Geert
  7. Sonja:
    24 december 2014
    Hele fijne feestdagen toegewenst Mirjam!
    Lieve groetjes Sonja
  8. Marianne:
    24 december 2014
    Vier wat er te 4en valt elke dag opnieuw ....van grote en kleine dingetjes is mijn wens voor en jullie daar...en geniet van Zijn genade.
  9. Weltje Postma:
    25 december 2014
    Lieve Mirjam! Wat fijn dat de mail aangekomen is! Nogmaals voor jullie allemaal gezegende kerstdagen, en wij hopen dat het voorlopig rustig bij jullie mag blijven! Wat fijn voor je dat je nog een jaar bijgetekend hebt! Ik zie dat dit zo helemaal jou wereld is, en dat jij ondanks de moeilijkheden, je daar helemaal thuis voelt!
    Ook nog de beste wensen voor het nieuwe jaar natuurlijk. Hartelijke groet Weltje Postma!
  10. Nelly:
    27 december 2014
    Hallo Mirjam, fijn dat je van je vakantie hebt genoten. Ook erg mooie foto's. Ik hoop met je dat het rustig in Renk mag blijven en wens je daar ook alle goeds in 2015! Hartelijke groet, Nelly
  11. Dieuwer Blom:
    28 december 2014
    Hoi Mirjam. Wat een prachtige tekeningen op de muur. Het fleurt er helemaal van op. Wat heb je genoten in Nairobi. Zwemmen, uitrusten, heerlijk wandelen in het bos en eten bij de Carnivoor. En nu terug in Renk. Voor het nieuwe jaar hoop ik, dat je je werk in een rustige omgeving kunt doen. Ik wens je alle goeds voor 2015. Groet, Dieuwer.