Klaar voor de volgende reis op 8 mei

7 mei 2014 - Nairobi, Kenia

Klaar voor de volgende reis:

Allereerst wil ik zeggen dat het ik het heel leuk vindt dat er reacties binnenkomen op de reislogger. Bedankt! Het doet me goed en motiveert me om weer wat te schrijven!

Na een week hier in Nairobi te zijn geweest is het nu dan echt tijd om te vertrekken naar Zuid Soedan, maandag kon ik naar de ambassade van Zuid Soedan en heb ik een aanvraag gedaan voor een visum. Er moesten nieuwe pasfoto’s gemaakt worden, want bij die van mij was de achtergrond blauwig en voor Zuid Soedan moet de achtergrond wit zijn, het is me wat al die regeltjes. Maar goed nu is het klaar, ik heb het visum op zak en kan ik morgen vertrekken naar Juba, de hoofdstad van Zuid Soedan. Ik had gewoon de pech dat er afgelopen week donderdag een vrije dag was in het land.

Op zich was het niet heel erg dat ik hier een weekje moest wachten, ik heb een goed plekje hier en  ben nu lekker uitgerust. De weken voordat ik vertrok waren toch vrij intensief zo achteraf bekeken. Dus nog even extra bijgetankt hier in Nairobi. Het weer was prettig, zo rond de 25 graden, dus wel een temperatuur om van te genieten.  Ook heb ik hier in de buurt een zwembad gevonden op loopafstand van +/- 20 minuten, dus helemaal super. Daar kan ik echt van genieten, even lekker banen zwemmen, alvast een mooi vooruitzicht voor m’n verlofdagen.

Maar nu eerst aan de slag!

In Renk zijn in april toch onrusten geweest en het team heeft zich terug moeten trekken naar Juba, deze week is er een klein team naar Renk om te inventariseren hoe het er nu is en om te bekijken wat er nu als eerste gedaan moet worden als het team weer teruggaat naar de basis in Renk.

De eerste dagen zal ik dus nog in Juba blijven en wordt daar dan ingewerkt op m’n taken en werkzaamheden en dan is het afwachten wanneer we met elkaar naar Renk zullen gaan.

Maandag kwam Liz naar het teamhuis, zij is WASH manager in Renk, we zitten dus bij elkaar in het team, leuke kennismaking met haar gehad, even uit eten geweest ’s avonds. Zij heeft iets eerder verlof genomen, omdat ze nu in Renk even niet kunnen werken, ze heeft de afgelopen 2 weken vanuit Juba gewerkt aan allerlei rapportages. Voor mij zal daar eerst ook genoeg te doen te zijn wordt me verteld, dus dat gaat helemaal goed komen.

Ik vlieg samen met een collega health manager naar Juba, zij heeft verlof gehad en gaat weer aan de slag, ze werkt in het emergency response team, wat inhoudt dat dit team inspeelt op acute noden.

Ik heb geen nieuwe foto’s dit keer, behalve dan een super serieuze pasfoto voor het visum, die ik maar niet op deze site ga plaatsen, er mist alleen nog een bordje met een nummer onder de foto volgens mijn neef en een zij-aanzicht. Dus die foto houden we maar binnen de familie :-))

Iedereen de hartelijke groeten en nogmaals, leuk om jullie reacties te lezen.

1. Elly:
    7 mei 2014
    Zet hem op! Leuk dat we weer up to date zijn.
  2. Andrea Venema:
    gods zegen en wees voorzichtig het is hier koud 13 graden
  3. Marianne:
    7 mei 2014
    Fijn dat je uitgerust en geacclimatissert ,moeilijk woord, bent. Blijf dicht bij jezelf dan vind je ook de rust om alles op te nemen en te vertrouwen dat Hij bij je is. Aurevoir ,ik zit nu in Frankrijk ook lekker.
  4. Sonja:
    7 mei 2014
    Fijn Mirjam om weer te lezen dat alles goed met jou gaat! Mooi dat je alles hebt kunnen regelen voor je visum en ook nog even lekker hebt kunnen genieten afgelopen dagen. Goede doorreis morgen naar Juba! Alle goeds! Lieve groetjes Sonja
  5. Fam meindertsma:
    7 mei 2014
    Beste Mirjam, Toch jammer dat we de foto niet kunnen zien........maar fijn dat je kon uitrusten en nu goede voortgang lijkt te maken. We dragen je op in gebed en zijn benieuwd naar het vervolg. Hartelijke groet van fam. Meindertsma
  6. Rona:
    8 mei 2014
    Lieve Mirjam,
    Een goede vlucht vandaag naar Juba!
    We zijn trots op je,grote zus!!!
    Heel ver weg maar toch heel dichtbij!
    Liefs Rona,Johnny en de familie
  7. Marleen:
    8 mei 2014
    Lieve Mirjam,
    Fijn om van je te horen en op de hoogte te blijven van hoe het er allemaal aan toe gaat. Het gaat dan toch weer anders dan gepland hè maar mooi dat alles goed met je gaat en dat je door kan naar Juba. Heel veel succes met het inwerken en met alles wat op je pad komt. En ik word toch erg benieuwd naar de foto hoor.... ;) Groetjes Marleen
  8. Helga de Jong:
    10 mei 2014
    Fijn dat je goed bent aangekomen! Nu maar het grote avontuur tegemoet. Doe vooral voorzichtig aan! Sterkte en ik hoor van je. Veel liefs Helga en Geert