Juba

8 mei 2014 - Juba, Soedan

Nou, ik ben er hoor!!! Veilig aangekomen in Juba waar de hoofdbasis van Medair is. Vlakbij het vliegveld, je zou bijna kunnen lopen als je geen bagage bij je hebt.

Een overweldigende aankomst moet ik zeggen, eerst de warmte die over je heenkomt als je het vliegtuig uitstapt en dan een hele volle drukke aankomsthal waar het nog warmer is dan buiten. Eerst moet je een formulier invullen al staande in de rij en dan langs de immigratie. Dat ging goed! Ik ben weer op de foto gezet door een webcam dit keer. Toen de bagage ophalen, een wirwar van mensen, koffers, tasen en dozen door elkaar heen. Maar zien of je je tas ergens ziet. Komt van een band van de kar af, door een scanner en dan hups zo allemaal bovenop elkaar in het midden van de hal. Wat een gedrang!  Maar gelukkig heb ik dan m'n lengte mee en toen ik de tassen zag ben ik ook maar gaan graaien. Dan moet je met de tassen nog weer naar een andere balie die ook precies op die plek staat om te bewijzen dat het jou tas is, dan komen er wat krijtstreepjes op en he, he gelukt!

Te plek dus, ik heb een kamer voor mezelf, wat een luxe. Het is een heel groot huis waar kantoor en alles in 1 is. Straks lekker slapen, morgen de hele dag ingepland voor nieuwe instructies, maar komt allemaal goed, ik heb er zin in!

Groetjes Mirjam

1. Marleen:
    8 mei 2014
    Lieve Mirjam,
    Mooi dat je veilig bent aangekomen! Ik zie je al helemaal staan te graaien tussen al die mensen en tassen ;) Komt dan heel wat op je af hè. Succes morgen en leuke foto's! Groetjes Marleen
  2. Annelies dijk:
    8 mei 2014
    Dat klinkt goed Mirjam. Ik krijg een mooi beeld bij het geschrevene. Het gaat vast goed komen. Groet Annelies
  3. Anneke:
    9 mei 2014
    Eergisteren nog een documentaire gezien over Zuid Soedan, jullie hulp is meer dan nodig. Fijn en bijzonder dat je hier een bijdrage aan kan en wilt leveren en ik wens je veel succes! Liefs Anneke
  4. Janke:
    10 mei 2014
    Fijn Mirjam , dat je goed bent aangekomen in Juba. Daar is dus het hoofdkantoor? En hoever is Renk daar vandaan? Vandaag op het journaal de rebellenleider en de president van zuidsoedan gezien. Ze hebben afgesproken te stoppen met bloedvergieten. Ik hoop dat ze zich eraan houden, maar heb er ook een hard hoofd in gezien de reputatie beider heren. Opwelde manier krijgen jullie informatie binnen? Tv of radio of? Nou meis, succes met de volgende stappen! Hartelijke groeten Janke
  5. Jeannette:
    11 mei 2014
    Hai Mirjam, wat fijn dat alles zo goed is gegaan, het is en blijft natuurlijk spannend hoe alles zal verlopen. Ik wil jou ook even laten weten dat onze kleinzoon Gijs op bevrijdings dag is geboren,7 pond zwaar, en alles is gelukkig goed gegaan, We zijn weer een supertrotse opa en oma. Nou meiske, we blijven je volgen, tot een volgende keer, veel liefs, Chris en Jeannette.
  6. Helene:
    11 mei 2014
    Hey,
    I´m happy and thankful that you arrived safely.
    How wonderful that you have your own room.
    Have a blessed start in your new job.
    Lots of Love
    Helene