MAF, Flying for Life!

10 november 2015 - Malakal, Soedan

Daar gaan we weer, opnieuw in de lucht, onderweg terug naar Renk. Gelukkig is alles rustig gebleven in Renk,  de spanningen en geruchten zijn afgenomen, dus we kunnen weer verder met ons werk.

MAF

We vliegen weer met de Mission Aviation Fellowship (MAF), die ons elke keer veilig en wel heen en weer brengt. Petje af voor deze mannen, 3 uren heen, in de middle of nowhere landen en dan weer 3 uren terug en dan vaak alleen in het vliegtuig.  Wat sluiten onze organisaties mooi bij elkaar aan. Ooit is Medair onstaan vanuit een samengaan van MAF met een andere organisatie. Zij vervoeren ook wekelijks alle spullen die we nodig hebben, zo hebben we nu flink wat dozen met plumpy sup mee voor de voedingsprogramma’s en een paar dozen met medicijnen die aangevuld moeten worden en achter mij liggen nog dozen en emmers verpakt en Sintaheyu doet een dutje op de achterbank. Er zou nog veel meer bij kunnen, maar ze kunnen maar een beperkt aantal kilo’s meenemen, hangt van de afstand en brandstof af, aantal passagiers enz.

De piloten van de MAF verdienen geen salaris, zij leven van giften van hun achterban!  Stuk voor stuk hartelijke, fijne mannen, oprechte christenen, die er voor gaan. Ze bidden altijd even met ons voordat we opstijgen en dat is bijzonder mooi. Vandaag vliegen we met Chris uit Canada.

Na een weekje vanuit het kantoor te hebben gewerkt, ben ik er wel weer klaar voor om de handen weer uit de mouwen te steken en iedereen weer te zien. Over 3 weken heb ik m’n eerste verlof alweer, dan ben ik hier 9 weken! Er is nog heel wat te doen voor die tijd, ik heb gelukkig veel kunnen voorbereiden vanuit Juba, dat scheelt straks weer.

Bedankt voor jullie bemoedigende reacties en voor jullie gebed. Het is bijzonder om God’s bescherming en leiding dagelijks zo dichtbij te ervaren, dat geeft me rust en kracht en maakt dat ik dit werk kan blijven doen.

Ook al is wat er om ons heen gebeurd zo nu en dan ontzettend ontmoedigend en denk je soms ‘wat doe ik hier, wat wij doen is maar een druppel op een gloeiende plaat’, maar het is toch weer een druppel, elk mens is het waard om geholpen te worden en met ons team in Renk bereiken we toch wekelijks honderden mensen die we basis gezondheidszorg en schoon drinkwater kunnen bieden, maandelijks een paar duizend, per jaar tig-duizendend, eigenlijk dus wel heel veel meer dan 1 druppel als je het zo bekijkt, dat geeft weer moed!

1. Roelfina:
    10 november 2015
    "Werk ze"
  2. Marian:
    10 november 2015
    lieve Mirjam
    Fijn dat je weer terug kan!!
    Gods zegen liefs Marian
  3. Hilda Eppinga-Hut:
    11 november 2015
    Hey Mirjam, leuk om te lezen dat je met elke situatie je voordeel doet! En typisch Mirjam om er aan te denken zo positief over MAF te schrijven. Inderdaad petje af voor deze mensen.
  4. Elly:
    11 november 2015
    Danny Kay spande zich, op zijn gebied, in voor kinderen in Vluchtelingencentra (volgens mij voor Unicef). Hij was eens voor een interview bij Sonja Barend. Die hem op een gegeven moment vroeg 'wat heeft het voor zin om een kind te redden; er gaan zoveel verloren. Wat maakt die ene nou uit.' Waarop Danny haar alleen maar aankeek en zonder te verblikken zei : 'wacht maar, tot het jouw kind is dat ze redden'....
  5. Agnes:
    14 november 2015
    Je bent op zijn minst een plonsje water, lieve Mirjam,
    En wie weet voor sommigen wel een lekker warm bad,
    Jij doet het met hart en ziel! Vol vertrouwen.
    Voorzichtig, zulke mooie kunnen/willen we niet missen!, Agnes.
  6. Agnes:
    14 november 2015
    Ik reagwerde al, maar staat niet bij de reacties!
    Geen druppel op en gloeiende plaat, je bent zeker een plonsje,
    Misschien wel een warm voor iemand!
    En zo nog wat meer!! Lieve Mirjam, groet, ook van Sinterklaas!
    Die weer in het land is.
  7. Jacoba:
    17 november 2015
    Ha Miriam wat gaaf om weer iets van je te horen. En idd je bent geen druppel maar een plons,een warm bad gevuld met liefde.
    We blijven voor je bidden en het hele team, houd moed en geniet van alles wat jij daar kunt doen, God is erbij en geniet met jullie mee, liefs ikke