Prachtige wadlooptocht!

23 juni 2015 - Harlingen, Nederland

super

Zaterdag 20 juni, wereld vluchtelingen dag, met 15 deelnemers hebben we een prachtige wadlooptocht gedaan en hebben hiermee dik 3000 euro opgebracht. Er hadden 30 deelnemers mee kunnen doen, dan hadden we waarschijnlijk wel het dubbele opgebracht.

Een goed doel en ik heb af en toe eraan gedacht hoe het zal zijn als je als vluchteling maar moet blijven lopen niet wetende waar je een veilige plek kunt vinden.

Voor ons was de tocht ook best pittig zo nu en dan, maar wij wisten dat we weer aan land zouden komen en dat we dan een warme douche konden nemen en droge kleren aan.

Wat een prachtige ervaring, ik had nooit gedacht dat ik het zo mooi zou vinden, het leek me altijd maar niks, maar als je door de eerste blub heen bent en je schoenen en sokken vol blub en water zitten dan ben je er doorheen.

blub, glibberig en even wennen

Het begin was glibberig en nog best veel water, maar later hebben we prachtige stukken gewandeld op hard zand tussen Ameland en Schiermonnikoog, ’t Rif genaamd. Het einde van de tocht was ook weer nat en glibberig maar dan ben je er bijna. Het was prachtig weer, weinig wind en tot aan het eind van de middag nog een heerlijk zonnetje. Om 17.00 uur konden we starten en om  22.15 stapten we weer aan land en hadden we dik 20 kilometer gelopen.

Ik zou het zo weer doen en kan het ook zeker aanraden, volgend jaar gaat Medair Nederland weer een wadlooptocht organiseren en hopen we op meer deelnemers.

De spierpijn is alweer over, een prachtige herinnering is overgebleven aan de mooie natuur op het was en de heerlijke rust die ervan uit gaat. Even alles vergeten, heerlijk!

Bedankt voor jullie sponsoring, het komt goed terecht!

1. Anja Schilder:
    23 juni 2015
    Wauw wat lijkt me dat een mooie ervaring. Misschien dat ik volgend jaar meedoe. Ik kon dit jaar niet helaas.
  2. Berdine:
    24 juni 2015
    Ha Mirjam.
    Wat een mooi stuk erfgoed he?!
    Begrijp ik het goed dat de tocht open stond voor deelnemers van 'buiten' . Als dat waar is, schrijf ik me nu alvast in voor de tocht van volgend jaar!
    Liefs, berdine
  3. Lenie:
    24 juni 2015
    Toppertje !
  4. Guus:
    27 juni 2015
    Super en wat een prachtige foto's!
  5. Dorothy:
    22 september 2015
    Hoi Mirjam,

Op deze manier meld ik me om je verhalen te lezen en natuurlijk voor je te bidden als je weer naar Afrika gaat