Niet voor watjes !

5 juni 2015 - Harlingen, Nederland

Via de mail kreeg ik onderstaande uitnodiging die me eigenlijk wel uitdaagde. Ik heb nog nooit aan wadlopen gedaan terwijl ik m’n hele leven al aan het wad heb gewoond, het moet er toch een keer van komen lijkt me. Ik ben al aan het trainen geslagen, wandelen en zwemmen, een mooie bezigheid naast de zorg voor mijn moeder en tevens een stuk ontspanning.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________

niet voor watjes   Beste Mirjam,

Niet voor ‘watjes’ slaat op de organisatie Medair.

Medair is een stoere club. Er werken stoere mensen in het veld. Ook de mensen die we helpen zijn geen watjes. Soms moeten ze uren, soms dagen lopen om hulp te gaan halen voor hun kinderen.

Medair medewerkers gaan de extra mijl om de mensen te bereiken die dit het hardst nodig hebben.

Ook als dat betekent rivier doorkruisen die eigenlijk te hoog zijn. Op ezeltjes met de hulpgoederen op de rug door de bergen in Afghanistan. In Zuid-Sudan uren tot je middel in het water lopen met de koelbox met vaccinaties op je hoofd. Alles om er maar voor te zorgen dat zelfs op de meest afgelegen plekken mensen geholpen worden.
Op zaterdag 20 juni (wereldvluchtelingendag) gaan wij wadlopen!

Er zijn nog een paar plaatsen beschikbaar voor jou om mee te doen.
Doe je mee? Het lijkt ons heel gezellig als jij meegaat!__________________________________________________________________________________________________

Het is een sponsortocht en Medair heeft zich tot doel gesteld hiermee 5000 euro in te zamelen. Nou dat moet lukken lijkt me en volgens mij kan dat bedrag wel hoger uitkomen!!

Jullie kunnen mij dus sponseren en mocht het zo zijn dat ik toch niet mee kan lopen dan moet je maar denken dat je de mensen in nood sponsort want daar is het bedrag waar we met elkaar voor gaan uiteindelijk voor bedoeld.

In Renk doen we in het regenseizoen trouwens ook regelmatig aan ‘wadlopen’ met laarzen aan die zich helemaal vastzuigen in de blub, wat maakt dat je soms uit je laars moet stappen om verder te komen.

Ook gaat het wel eens mis, in een reddingspoging van een collega die zijn evenwicht had verloren, ging ik zelf ook flink onderuit in de blub.

. In een poging een collega overeind te helpen kwam ik zelf ook in de blub terecht

Sponseren kan via deze link:  http://www.nietvoorwadjes.nl

Hartelijke groeten allemaal en ik hou jullie op de hoogte of ik die 20 km overleefd heb en inderdaad geen watje blijk te zijn...

1. Guus:
    7 juni 2015
    Zet hem op Mirjam, je kunt het want jij bent geen watje!
    Die foto... hahaha
    Succes en groetjesss